Thursday, January 24, 2013

Peau and Maya's day together! ペアウと摩耶の一日

Today peau and maya have experienced a wonderful day together.
今日、ペアウと摩耶は素晴らしい一日を過ごしました。

We both meet at the Parliament for the first time,it was scary at first but we managed to get through it. Today when we meet it felt like we have known each other for ages. The first word I learnt from maya is hello in her language which is Irankarapute(hello).
「私たちが出会ったのは国会でした。始めは少し怖かったけど、その壁はすぐ乗り越えることができました。今日会った時には、ずっと前からよく知ってる友達ように感じました。私が摩耶から習った初めてのアイヌの言葉は、イランカラプテで、彼女の言語ではこんにちはという意味です。」

夜ご飯は、2人で向かいあってチキンやステーキなどおいしい食べ物を食べました。明日は、別の行動なのでさみしいですけど、明日の朝までは一緒なので楽しみたいと思います。
(We sat face to face and ate delicious meal like chicken and steak. Tomorrow we will be separated so I feel sad but we will enjoy being together till tomorrow morning.)

--------------------------------------------------
This post is written by Peau and Maya, our youngest participant of the program.
このポストはペアウと摩耶(本プログラム最年少参加者)によって書かれました。












This was the first time we meet after the Powhiri. :)

Having fun being divas. :)


This is the last night we spent togethor. :)

No comments:

Post a Comment