Wednesday, January 30, 2013

ハテペ・マラエ Hatepe Marae in Taupo and our little famliy members

English translation below:
 パリハカを出発して向かう先は、海岸から内陸へ。タウポーという地域、目の前に最大の湖があるハテペ・マラエへ。

 ホストはダニー・モレフさん。ここには小さな家族がたくさんいて、参加者と一緒にたくさん遊んでお話してくれました。私たちが帰る時のポロポロアキでも、アイヌの踊りを楽しそうに真似して踊ったり歌ったりしてくれました。小さな家族たちは、すっかりアイヌの踊りと歌を覚えてしまったようで、私たちが帰った後もずっと踊って遊んでくれていたそうでした。
We left Parihaka to travel overland to the sea to Taupo to stay at a Hatepe marae sitting right on the banks of a huge lake . Our host was Danny Morehu and we had such a great time here spending time with all the little people, now members of our extended members of our family. For the poroporoaki (farewell ceremony) we did several Ainu dances and the kids joined in. Our little family members quickly learned our songs and dances and were dancing and singing all the way up until the time that we had to say goodbye.

Danny Morehu ダニー・モレフ



A crane dance
二風谷の鶴の踊りを練習しているところ

Crane calls

Piata
AMOメンバー・リーアンの娘ピアタも鶴の踊りに加わっていました

Washing delicate fabrics
ハテペ・マラエのピアタもサランペニの踊り練習に参加中

関根真紀さんからツバメの踊りを教えてもらい一緒に踊るピアタ&ピアタ


関根健司さんと遊ぶハテペ・マラエの子どもたち

Hanging with the family
次の場所へと旅立つ私たちを見送ってくれました
Group shot in front of Hatepe Marae
ハテペ・マラエの前で集合写真
Fishing for white bait

Enjoying Lake Taupo
アオテアロア最大の湖タウポー湖を楽しみました

No comments:

Post a Comment